Pengaruh Online Customer Review, Rating dan Trust Terhadap Minat Pembelian (Studi Kasus pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Jember)
Abstract
This study aims to determine the effect of online customer reviews, ratings and trust on consumer buying interest. This research was conducted on Shopee application users for students of the Faculty of Social and Political Sciences, University of Jember. The population in this research is students of the Faculty of Social and Political Sciences, University of Jember, class of 2017-2019 with a total of 1,670 students, with a sample size of 130 respondents. The results of this study indicate that online customer reviews, ratings and trust have a positive and significant effect on purchase intention. Online customer reviews, ratings and trust have a joint effect on purchase intention.
Keywords: online customer review, rating, trust, buying interest
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh dari online customer review, rating dan trust terhadap minat beli konsumen. Penelitian ini dilakukan pada pengguna aplikasi Shopee Pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Jember. Populasi pada riset ini yakni mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Jember angkatan 2017-2019 dengan jumlah 1.670 mahasiswa, dengan ukuran sampel adalah 130 responden. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Online customer review, Rating dan Trust berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap minat pembelian. Online customer review, rating dan trust berpengaruh secara bersama-sama terhadap minat pembelian.
Kata kunci: online customer review, rating, trust, minat beli