Show simple item record

dc.contributor.authorOCVITASARI, Welda Ayu
dc.date.accessioned2023-09-06T22:38:46Z
dc.date.available2023-09-06T22:38:46Z
dc.date.issued2023-06-26
dc.identifier.nim160910202006en_US
dc.identifier.urihttps://repository.unej.ac.id/xmlui/handle/123456789/117790
dc.descriptionFinalisasi repositori 7 September 2023_Kurnadien_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the effect of online customer reviews, ratings and trust on consumer buying interest. This research was conducted on Shopee application users for students of the Faculty of Social and Political Sciences, University of Jember. The population in this research is students of the Faculty of Social and Political Sciences, University of Jember, class of 2017-2019 with a total of 1,670 students, with a sample size of 130 respondents. The results of this study indicate that online customer reviews, ratings and trust have a positive and significant effect on purchase intention. Online customer reviews, ratings and trust have a joint effect on purchase intention. Keywords: online customer review, rating, trust, buying interest ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh dari online customer review, rating dan trust terhadap minat beli konsumen. Penelitian ini dilakukan pada pengguna aplikasi Shopee Pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Jember. Populasi pada riset ini yakni mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Jember angkatan 2017-2019 dengan jumlah 1.670 mahasiswa, dengan ukuran sampel adalah 130 responden. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Online customer review, Rating dan Trust berpengaruh secara positif dan signifikan terhadap minat pembelian. Online customer review, rating dan trust berpengaruh secara bersama-sama terhadap minat pembelian. Kata kunci: online customer review, rating, trust, minat belien_US
dc.description.sponsorshipDosen Pembimbing Utama : Dr. Edy Wahyudi, S. Sos., M.M Dosen Pembimbing Anggota : Drs. Suhartono, M.Pen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherFakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politiken_US
dc.subjectOnline Customer Reviewen_US
dc.subjectRatingen_US
dc.subjectTrusten_US
dc.subjectMinat Pembelianen_US
dc.titlePengaruh Online Customer Review, Rating dan Trust Terhadap Minat Pembelian (Studi Kasus pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Jember)en_US
dc.typeSkripsien_US
dc.identifier.prodiAdministrasi Bisnisen_US
dc.identifier.pembimbing1Dr. Edy Wahyudi, S.Sos., M.M.en_US
dc.identifier.pembimbing2Drs. Suhartono., M.Pen_US
dc.identifier.validatorvalidasi_repo_ratna_juli_2023_11en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record