Search
Now showing items 1-7 of 7
Analysis of Students’ Critical Thinking Skills on Social Arithmetics with Jumping Task
(IOP Journal of Physics: Conference Series 1465 (2020) 012070, 2020-03-23)
This study describes critical thinking skills of students at MTsN Banyuwangi in
solving social arithmetic problems based on jumping tasks. The critical thinking indicators
used in this study are focus, reason, inference, ...
Students' Critical Thinking Process In Solving Jumping Task According To Gregorc's Thinking Style
(2021-04-01)
Indonesian students are lacking in critical thinking skills, however, studies
analyzing critical thinking processes and their relation to thinking styles are limited. This
study aimed to describe students’ critical ...
Pengembangan LKS Kelas 7 SMP Aritmetika Sosial dan Penggunaanya dalam Pembelajaran Blended Learning Tipe Flipped Classroom
(Edumatica |Jurnal Pendidikan Matematika, 2021-04-01)
LKS ini berjenis LKS terstruktur dan dikembangkan untuk Kelas 7 SMP dengan pokok bahasan
Aritmetika Sosial dan penggunaanya dalam pembelajaran blended learning tipe flipped classroom.
LKS ini didesain seperti aplikasi ...
Pemecahan Masalah dalam Menyelesaikan Soal Jumping Task ditinjau dari Gaya Kognitif
(Jurnal Elemen, 2020-07-02)
Diberikannya jumping task (JT) merupakan salah satu upaya untuk meningkatkan
kemampuan pemecahan masalah siswa. Penelitian deskriptif kualitatif dilakukan untuk
menggambarkan dan menganalisis kemampuan siswa dalam ...
The Development of Learning Device of Lesson Study for Learning Community Using Google Classroom and Quizizz Media and Their Effect on Students' Creative Thinking Skills
(International Journal of Scientific and Research Publications, 2022-03-03)
Google classroom and quizizz are ways to optimize learning in virtual classes in the online era. The process and results of developing LSLC-based mathematics learning device using google classroom and quizizz media and ...
Best Practice Pelaksanaan Lesson Study di Indonesia
(CV. AZKA PUSTAKA, 2021-11-10)
Jenjang pendidikan di Jepang dimulai dari TK, Sekolah Dasar (SD), Sekolah Menengah Tingkat Pertama (SMP), Sekolah menengah Tingkat Atas (SMA), sampai pendidikan tinggi. Usia sekolah berada dalam interval 1 – 18 tahun dan ...
Pemecahan Masalah dalam Menyelesaikan Soal Jumping Task ditinjau dari Gaya Kognitif
(Jurnal Elemen, Vol. 6 No. 2, Juli 2020, hal. 183 – 198, 2020-07-01)
Diberikannya jumping task (JT) merupakan salah satu upaya untuk meningkatkan
kemampuan pemecahan masalah siswa. Penelitian deskriptif kualitatif dilakukan untuk
menggambarkan dan menganalisis kemampuan siswa dalam ...