• Login
    View Item 
    •   Home
    • UNDERGRADUATE THESES (Koleksi Skripsi Sarjana)
    • UT-Faculty of Teacher Training and Education
    • View Item
    •   Home
    • UNDERGRADUATE THESES (Koleksi Skripsi Sarjana)
    • UT-Faculty of Teacher Training and Education
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Studi hubungan antara kemampuan siswa dalam memecahkan soal cerita dengan kemampuan memecahkan soal non cerita pokok bahasan pecahan pada murid kelas VI cawu I SDN Gebang Jember tahun 1999/2000.

    Thumbnail
    View/Open
    Tri Adjie Nugroho B1A195033.pdf ka.pdf (7.156Mb)
    Date
    2017-08-07
    Author
    Nugroho, Adji Tri
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    !.Guru hendaknya lebih menekankan pemahaman dan penguasaan terhadap kemampuan siswa dalam mengubah soal cerita ke dalam bentuk matematika .2.Guru hendaknya menunjukkan kepada siswa bagaiman cara mengerjakan soal cerita ,yaitu mulai dari yang diketahui ,ditanyakan dan pengerjaan selanjutnya dan jawaban akhirpun juga dalam bentuk kalimat.3.Guru hendaknya lebih banyak memberikan latihan soal pada siswa.
    URI
    http://repository.unej.ac.id/handle/123456789/80877
    Collections
    • UT-Faculty of Teacher Training and Education [15465]

    UPA-TIK Copyright © 2024  Library University of Jember
    Contact Us | Send Feedback

    Indonesia DSpace Group :

    University of Jember Repository
    IPB University Scientific Repository
    UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
     

     

    Browse

    All of RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Context

    Edit this item

    UPA-TIK Copyright © 2024  Library University of Jember
    Contact Us | Send Feedback

    Indonesia DSpace Group :

    University of Jember Repository
    IPB University Scientific Repository
    UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository