• Login
    View Item 
    •   Home
    • LECTURER SCIENTIFIC PUBLICATION (Publikasi Ilmiah)
    • LSP-Jurnal Ilmiah Dosen
    • View Item
    •   Home
    • LECTURER SCIENTIFIC PUBLICATION (Publikasi Ilmiah)
    • LSP-Jurnal Ilmiah Dosen
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Students' Activity in Problem-Based Learning (PBL) Math Classroom be Oriented Lesson Study for Learning Community (LSLC)

    Thumbnail
    View/Open
    F. KIP_Jurnal_Hobri_STUDENTS’ ACTIVITY IN PROBLEM-BASED LEARNING.pdf (445.4Kb)
    Date
    2017-09-01
    Author
    ANDINI, Siska Ari
    SUSANTO, Susanto
    HOBRI, Hobri
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Problem-Based Learning (PBL) be oriented Lesson Study for Learning Community (LSLC) is a learning model that begins with presentation of real problems experienced by students in everyday life so as to provide convenience to students in understanding concept or knowledge to be learned, which in the learning is contained elements of collaborative learning, caring community and jumping task. This study aims to describe students’ act ivit y using Problem-Based Learning (PBL) be oriented Lesson Study for Learning Community (LSLC) in learning. The research participants were 36 students of grade 8 on junior high school in Banyuwangi Regency, East Java, Indonesia. Data were collected through observation of learning activities, interviews, video recordings and photos. The result shows that students’ act ivit y has been according with the characteristics of Problem-Based Learning (PBL) be oriented Lesson Study for Learning Community (LSLC) in LKS by reviewing and presenting problems, developing strategi, applying strategy, discussing and evaluating the results in it elements of caring community, collaborative learning and jumping task.
    URI
    http://repository.unej.ac.id/handle/123456789/98405
    Collections
    • LSP-Jurnal Ilmiah Dosen [4720]

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • MENINGKATKAN AKTIVITAS AKTIVITAS MENINGKATKAN AKTIVITAS BELAJAR BELAJAR BELAJAR BELAJAR BELAJAR AKTIVITAS BELAJAR FISIKA FISIKA BELAJAR FISIKA FISIKA DENGAN LEARNING LEARNING LEARNING BELAJAR DAN DENGAN DENGAN MODEL MODEL DENGAN MODEL TOGETHER TOGETHER LEARNING TOGETHER i DAN DAN KETUNTASAN KETUNTASAN DAN KETUNTASAN HASIL HASIL KETUNTASAN HASIL KOOPERATIF KOOPERATIF MODEL KOOPERATIF DISERTAI DISERTAI TOGETHER DISERTAI TUGAS TUGAS TUGAS PADA PADA TUGAS PADA TIPE TIPE KOOPERATIF TIPE PRESENTASI PRESENTASI DISERTAI PRESENTASI SISWA SISWA PADA SISWA KELAS KELAS SISWA KELAS PRESENTASI VII-F VII-F KELAS VII-F SMP NEGERI 3 TANGGUL 

      FITRI FITRI FITRI KIRNAWATI KIRNAWATI FITRI KIRNAWATI KIRNAWATI (2014-01-21)
      Penelitian ini dilatarbelakangi oleh rendahnya aktivitas dan hasil belajar siswa khususnya di bidang studi fisika. Aktivitas belajar siswa memegang peranan penting dalam pencapaian hasil belajar yang optimal. Berdasarkan ...
    • PENINGKATAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR IPA POKOK BAHASAN JENIS-JENIS GERAK BENDA DENGAN MENGGUNAKAN MODEL COOPERATIVE LEARNING TIPE JIGSAW PADA SISWA KELAS III.B SDN KEPATIHAN 03 JEMBER MODEL COOPERATIVE LEARNING TIPE JIGSAW PADA SISWA KELAS III.B SDN KEPATIHAN 03 JEMBER MODEL COOPERATIVE LEARNING TIPE JIGSAW PADA SISWA KELAS III.B SDN KEPATIHAN 03 JEMBER 

      Kasriwanto (2014-01-20)
      Peningkatan Aktivitas Dan Hasil Belajar IPA Pokok Bahasan Jenis-Jenis Gerak Benda Dengan Menggunakan Model Cooperative Learning Tipe Jigsaw Pada Siswa Kelas III.B SDN Kepatihan 03 Jember; Kasriwanto. 070210204064; 2011, ...
    • PENINGKATAN AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR IPA POKOK BAHASAN PERUBAHAN SIFAT BENDA MELALUI PENERAPAN MODEL COOPERATIVE LEARNING DENGAN TEKNIK MAKE A MATCH PENERAPAN MODEL COOPERATIVE LEARNING DENGAN TEKNIK MAKE A MATCH PENERAPAN MODEL COOPERATIVE LEARNING DENGAN TEKNIK MAKE A MATCH PADA SISWA KELAS III SDN SUGER KIDUL 01 JELBUK TAHUN PELAJARAN 2011/2012 PADA SISWA KELAS III SDN SUGER KIDUL 01 JELBUK TAHUN PELAJARAN 2011/2012 PADA SISWA KELAS III SDN SUGER KIDUL 01 JELBUK TAHUN PELAJARAN 2011/201 

      QOMARIA IMANISANTI (2013-12-12)
      Pembelajaran IPA pada umumnya hanya berpusat pada guru, guru selalu menggunakan metode ceramah dalam menjelaskan materi dan guru kurang mengembangkan media pembelajaran sehingga siswa pasif dan kurang memahami materi. ...

    UPT-Teknologi Informasi dan Komunikasi copyright © 2021  Perpustakaan Universitas Jember
    Contact Us | Send Feedback

    Indonesia DSpace Group :

    Repository Universitas Jember
    Repository Institut Pertanian Bogor
    Repository UIN Syarif Hidayatullah Jakarta
     

     

    Browse

    All of RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    UPT-Teknologi Informasi dan Komunikasi copyright © 2021  Perpustakaan Universitas Jember
    Contact Us | Send Feedback

    Indonesia DSpace Group :

    Repository Universitas Jember
    Repository Institut Pertanian Bogor
    Repository UIN Syarif Hidayatullah Jakarta