• Login
    View Item 
    •   Home
    • UNDERGRADUATE THESES (Koleksi Skripsi Sarjana)
    • UT-Faculty of Teacher Training and Education
    • View Item
    •   Home
    • UNDERGRADUATE THESES (Koleksi Skripsi Sarjana)
    • UT-Faculty of Teacher Training and Education
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOLABORATIF TIPE SEND A PROBLEM TERHADAP AKTIVITAS DAN HASIL BELAJAR BIOLOGI (Pokok Bahasan Pencemaran dan Kerusakan Lingkungan Kelas VII Semester Genap Tahun Pelajaran 2015/2016 SMP Negeri 7 Jember)

    Thumbnail
    View/Open
    Saltsa Ridlotul Jannah 120210103055 #.pdf (1.583Mb)
    Date
    2018-03-08
    Author
    Ridlotul Jannah, Saltsa
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Pendidikan merupakan suatu proses yang berlangsung seumur hidup dan selalu dialami oleh setiap individu. Seiring dengan perkembangan zaman, pendidikan memiliki peranan yang sangat penting untuk membentuk sumberdaya manusia (SDM) yang berkualitas. Pendidikan sebagai ujung tombak penentu kemajuan suatu negara, menjadi perhatian yang serius bagi pemerintah Indonesia.
    URI
    http://repository.unej.ac.id/handle/123456789/84497
    Collections
    • UT-Faculty of Teacher Training and Education [15446]

    UPA-TIK Copyright © 2024  Library University of Jember
    Contact Us | Send Feedback

    Indonesia DSpace Group :

    University of Jember Repository
    IPB University Scientific Repository
    UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository
     

     

    Browse

    All of RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Context

    Edit this item

    UPA-TIK Copyright © 2024  Library University of Jember
    Contact Us | Send Feedback

    Indonesia DSpace Group :

    University of Jember Repository
    IPB University Scientific Repository
    UIN Syarif Hidayatullah Institutional Repository